Prof. dr Dragica Trivić

dr_dragica_trivicVanredni profesor na Hemijskom fakultetu Univerziteta u Beogradu i šef Katedre za nastavu hemije. 

 

 

 

 

 

Uvela je nove predmete i razvila nove programe za univerzitetsko obrazovanje nastavnika hemije. Razvila je više programa za profesionalni razvoj nastavnika. U okviru različitih komisija radila je na razvoju nastavnih programa hemije za osnovu školu, razvoju obrazovnih standarda za kraj obaveznog i opšteg srednjeg obrazovanja, programa i materijala za obrazovanje odraslih. Od 1995. do 2007. pripremala je testove za prijemni ispit na Hemijskom fakultetu, a preko 20 godina priprema zadatke za takmičenje iz hemije učenika srednjih i osnovnih škola. Pripremala je zadatake za ispitivanje postignuća u oblasti hemije na univerzitetskom nivou u okviru evropskog projekta „European Chemistry and Chemical Engineering Education Network 2“. Autor je dva udžbenika za univerzitetski nivo obrazovanјa, koautor je praktikuma za vežbe za univerzitetski nivo obrazovanјa, koautor je dva udžbenika hemije i dve zbirke zadataka za srednјu školu, dva udžbenika hemije za osnovnu školu, autor je priručnika za nastavnike hemije i uređivala je dva udžbenika hemije za osnovnu školu od kojih je jedan nagrađen na Frankfurtskom sajmu knјiga. Član je Predsedništva Srpskog hemijskog društva i potpredsednik EUCheMs Divison of Chemical Education.

Izabrane reference u prethodnih pet godina

  • Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Creativity in teaching chemistry: how much support does the curriculum provide?, Chemistry Education Research and Practice, 15, (2014) 239-252. DOI: ISSN 1109-4028 DOI: 10.1039/c3rp00116d
  • Biljana Tomasevic, Dragica Trivic, Chemistry curricular knowledge of secondary school teachers, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 3, (2015) 435-452, DOI:2298/JSC1401002121T       ISSN 0352-5139
  • Vesna Milanovic, Dragica Trivic, Biljana Tomasevic, Secondary-school chemistry textbooks in the 19th century, Journal of the Serbian Chemical Society, 80, 10 (2015) 1321-1338 DOI: 10.2298/JSC140926052M
  • Dragica Trivić, Odilla Finlayson, James Lovatt, Lorraine McCormack, Design of Learning and Assessment Tasks (125-148), Edited by: Iwona Maciejowska and Bill Byers in A Guidebook of Good Practice for the Pre-Service Training of Chemistry Teachers, Published by Faculty of Chemistry, Jagiellonian University in Krakow, Krakow, 2015, ISBN 978-83-943754-0-9
  • Katarina Putica, Dragica D. Trivic, Cognitive apprenticeship as a vehicle for enhancing the understanding and functionalization of organic chemistry knowledge, Chemistry Education Research and Practice, 17 (2016) 172-196 ISSN 1109-4028 DOI: 10.1039/c5rp00179j