Dr Slobodanka Antić
Vanredni profesor na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju u Beogradu
Sadašnje profesionalno angažovanje:
- Koautor projekta Aktivno učenje
- Koautor projekta Kultura kritičkog mišljenja
- Član stručnog tima za izradu parametara kvalitetnog udžbenika]
Nagrade:
- “Živorad-Žiža Vasić” za popularizaciju nauke, 1993. godine.
1. Naučni učinak:
- Antić, S. (2010). Kooperativno učenje: modeli, potencijali, ograničenja, Beograd, Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta
- ISBN 978-86-86563-78-1
- Tip: nacionalna
- Recenzentni: doc dr Tinde Kovač-Cerović; prof. dr Dušanka Lazarević
- Br. str. 226
- KR: Kooperativno učenje; aktivno učenje; metode učenja/nastave
- Ivić, I., Pešikan, A., Antić, S. (2008). Opšti standardi kvaliteta udžbenika : vodič za dobar udžbenik, Novi Sad, Platoneum
- ISBN 978-86-85869-35-8
- Tip: nacionalna
- Recenzentni: prof. dr Biljana Trebješanin; prof. dr Dušanka Lazarević
- Br. str. 216
- KR: Udžbenici; Standardi kvaliteta; Kvalitetno obrazovanje; Aktivno učenje
- Tip: nacionalna
- ISBN: 978-86-911211-0-5 , COBISS.SR-ID 147132684
- Recenzentni: prof. dr Dušanka Lazarević, prof. dr Časlav Lačnjevac, prof. dr Gordana Cvijić
- Br. str. 174
- KR: Aktivno učenje; Visokoškolski nivo obrazovanja; Poljoprivredni fakultet; Inovacije u nastavi; Kvalitetno obrazovanje
- Antić, S. (2008). Od teorije aktivnog učenja ka praktičnoj realizaciji: važni preduslovi, u S. Antić, I. Ivić i A. Pešikan, Student u središtu nastave – Aktivno učenje na Poljoprivrednom fakultetu, Beograd, Obrazovni forum i Poljoprivredni fakultet, str. 33-41
- Tip: nacionalna
- ISBN: 978-86-911211-0-5 , COBISS.SR-ID 147132684
- Recenzentni: prof. dr Dušanka Lazarević, prof. dr Časlav Lačnjevac, prof. dr Gordana Cvijić
- KR: Aktivno učenje; Visokoškolski nivo obrazovanja; Poljoprivredni fakultet; Inovacije u nastavi; Kvalitetno obrazovanje
- Antić, S. i sar. (2007). Kultura kritičkog mišljenja, Beograd, Društvo psihologa Srbije
- Tip: nacionalna
- ISBN: 978-86-83797-51-6 , COBISS.SR-ID 138690316
- Recenzentni: prof. dr Nenad Havelka; mr Ljilja Levkov; prof. Dr Ivan Ivić
- Br. str. 197
- KR: Kritičko mišljenje; Razvoj mišljenja; Inovacije u nastavi; Kvalitetno obrazovanje
2. Rad saopšten na skupu međunarodnog značaja štampan u celini (M33)
- Arsenović Pavlović, M., Jolić, Z., Antić, S. (2009). Predstave nastavnika o sopstvenoj ulozi u zadovoljavanju dečijih potreba, U: D. Radovanović, Istraživanja u specijalnoj pedagogiji, Beograd, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Izdavački centar, str. 147-164.
- ISBN 978-86-80113-83-8
- Tip: međunarodni
- Recenzentni: dr Pedro Rankin i dr Joe Yates
- KR: predstave nastavnika; dečje potrebe
- Polovina, N. Antić, S. (2008). Šta je to radionica: perspektiva iz nauke i perspektiva iz prakse, u Ćorić, B. (ur), Čovek između krivice i tuge, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
- Tip: međunarodno
- ISBN: 978-86-80113-81-4
- Recenzenti: prof. Dr Jovan Bukelić; prof. Dr Dobrivoje Radovanović
- KR: Edukativna radionica; Grupni oblik rada;
3.Časopisi
- Pešikan, A., Antić, S. i Marinković, S. (2010). Koncepcija stručnog usavrsavanja anstavnika u Srbiji: između proklamovanog i skrivenog modela. Nastava i vaspitanje, NV god. LIX, broj 2, str. 278-297
- Tip: originalni rad
- ISSN: 0547-3330 UDK 37
- KR: Nastavnici; Stručno usavršavanje; Kvalitetno obrazovanje; Obrazovna politika
- Antić, S. (2009). Savremena shvatanja udžbenika: posledice na konstrukciju i merila kvaliteta, Inovacije u nastavi
- Vol XXII, br.4, Str. 25-39
- Tip: pregledni rad
- ISSN: 0352-2334 UDK 371.671:006.83
- KR: Udžbenici; Standardi kvaliteta; Kvalitetno obrazovanje; Aktivno učenje
- Antić, S. (2007). Zablude u znanju koje ostaju uprkos školskom učenju, Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, Beograd, Institut za pedagoška istraživanja
- Vol. 39, No 1. str. 48-68
- Tip: pregledni članak
- ISSN : 0579-6431 UDK 37.015.3
- DOI: 10.2298/ZIPI0701048A
KR: Zablude; Naučni pojmovi; Školsko učenje; Nastava/učenja; Aktivno učenje
- Pešikan, A. i Antić, S. (2007). Kako ugraditi ideje aktivnog učenja u udžbenik, Nastava i istorija, Nova serija, br.7, str.147-161
- Tip: originalni članak
- ISSN : 1451-642X
- KR: Udžbenici; Kvalitetno obrazovanje; Aktivno učenje
4. Radovi saopšteni na skupu međunarodnog značaja štampan u izvodu
- Autori: Pekić Quarrie, S., Poleksić, V., Pešikan, A., Antić, S., Quarrie, S.A
- Naslov: Bologna works or does it? Reflections on challenges at the Faculty of Agriculture in Belgrade.
- Pročitajte više na ovom linku.
- Tip: Međunarodni
- Nosilac: : European Conference on Higher Agricultural Education (ECHAE); Association for European Life Science Universities (ICA)
- Zemlja: Hrvatska
- Mesto: Zagreb
- Vreme: 14 – 19 June
- Godina: 2010
- Rad: (Originalni)
- Saopštenje : Predavanje na sekciji
- Publikacija: knjiga apstrakta, str. 22
- Ključne reči: Bolonja, reforma, uspešnost studenata, ispitni rokovi
- Autori: Antić, S., Poleksić, V., Pešikan, A., Pekić Quarrie, S., Quarrie, S.
- Naslov: Student-centered curriculum: Improving student’s learning or just “the Emperor’s new clothes
- Pročitajte više na ovom linku
- Tip: Međunarodni
- Nosilac: : European Conference on Higher Agricultural Education (ECHAE); Association for European Life Science Universities (ICA)
- Zemlja: Hrvatska
- Mesto: Zagreb
- Vreme: 14 – 19 June
- Godina: 2010
- Rad: (Originalni)
- Saopštenje : Predavanje na sekciji
- Publikacija: knjiga apstrakta str. 29
- Ivič, I., Pešikan, A., Antič, S. (2009). Školьnый učebnik-kulьturno psihologičeskoe sredstvo umstvennogo razviti deteй (Tezisы doklada)
- X Meždunarodnыe čteniя pamяti L.S.Vыgotskogo (10th Annual Lev Vygotsky Memorial Conference)
- Tip: medjunarodna
- International Lev Vygotsky Society, Vygotsky Institute of Psychology at the Russian State University for the Humanities, L.S.Vygotsky Fund
- Russia, Moskva 17-20 noяbrя 2009 (Moscow, November 17-20, 2009)
- KR: Udžbenici; Socio-konstruktivističko tumačenje; Kognitivni razvoj deteta
- Pešikan, A., Antić,S. & Quarrie, S. (2009). Active Learning – Improving teaching competencies and academic Skills,
- Final Conference on Higher Education Reform of Biological Sciences (H.E.R.B.S.) in EU Curriculum Development Joint European Project
- Tip: medjunarodna
- Faculty of Biology,
- Serbia, Belgrade, May 28-30
- KR: Aktivno učenje; Visokoškolski nivo obrazovanja; Biološki fakultet; Inovacije u nastavi; Kvalitetno obrazovanje
- Pešikan, A. i Antić, S. (2009). Implicit theories of academics on the nature of teaching/learning process,
- 3rd TEPE Conference
- Tip: medjunarodna
- Teacher Education Policy in Europe (TEPE)
- Sweden, Umea, May 18-20
- Knjiga rezimea:
- KR: Implicitne teorije učenja i podučavanja; Nastavnici; Visokoškolski nivo obrazovanja; Inovacije u nastavi; Kvalitetno obrazovanje
- Pešikan, A. i Antić, S. (2009). Usavršavanje nastavnika u Srbiji: između obuke i profesionalnog razvoja.
- Međunarodna konferencija Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika – od selekcije do prakse (Promoting Teacher Education – from intake system to teaching practice)
- Tip: medjunarodna
- Univerzitet u Kragujevcu, Pedagoski fakultet u Jagodini
- Serbia, Jagodina
- KR: Nastavnici; Stručno usavršavanje; Kvalitetno obrazovanje; Obrazovna politika
5. Radovi saopšteni na skupu nacionalnog značaja štampan u izvodu
- Pešikan, A., Antić, S. (2010). Analiza koncepcije stručnog usavršavanja nastavnika Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
- Tip: nacionalna
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
- Srbija, Beograd, 5-6. februar
- Rad: (Originalni)
- Saopštenje : Predavanje na sekciji
- Knjiga rezimea: str. 49-50
- KR: Nastavnici; Stručno usavršavanje; Kvalitetno obrazovanje; Obrazovna politika
- Antić, S. (2009). Okrugli sto: Psihološka istraživanja i praksa stvaranja udžbenika u Srbiji – od postojećeg ka poželjnom
- Tip: nacionalna
- Naučno- stručni skup Sabor psihologa Srbije
- Srbija, Palić, 27-29. Maj 2009.
- Knjiga rezimea, str.19
- KR: Udžbenici; Standardi kvaliteta; Kvalitetno obrazovanje; Aktivno učenje
- Pešikan, A. i Antić, S. (2009): Konstrukcijska rešenja u udžbeniku i potencijalni ishodi učenja: komparativna analiza pitanja i zadataka u udžbenicima istorije i metoda učenja koje mogu da podstiču,
- XV Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
- Tip: nacionalna
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
- Srbija, Beograd, 6-7 februar
- Knjiga rezimea: str. 49-50
- KR: Udžbenici; Konstrukcija udžbenika; Aktivno učenje; Kvalitetno obrazovanje
- Antić, S. Pešikan, A. Pešić, J. (2008). Kako se kreira tumačenje istorije: primena gramatike priče u analizi udžbenika istorije
- XIV Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
- Tip: nacionalna
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
- Srbija, Beograd, 7-8. Februar
- Knjiga rezimea: str. 34
- KR: Udžbenici; Analiza diskursa; tumačenje istorije
- Pešikan, A., Antić, S. (2008). Komparativna analiza strukturalnih komponenti u obradi iste teme u udžbenicima istorije iz šest evropskih zemalja
- XIV Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
- Tip: nacionalna
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
- Srbija, Beograd, 7-8. Februar
- Knjiga rezimea: str. 35
- KR: Udžbenici; Konstrukcija udžbenika; Aktivno učenje; Kvalitetno obrazovanje
- Antić, S. (2007). Tehnike “podupiranja” učenja u scenarijima za časove aktivnog učenja/nastave u prirodnim naukama,
- XIII Naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
- Tip: nacionalna
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
- Srbija, Beograd, 10-11. Februar
- Knjiga rezimea: str. 30
- KR: Aktivno učenje; uloga nastavnika; scenariji za časove
6.Teze
- Antić, S. (2007). Modeli interaktivnog nastave/učenja primereni radu sa odeljenjem u školskim uslovima
- magistarski rad odbranjen 2007. godine na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu
- mentor: dr Tinde Kovač-Cerović
- br. strana: 212
- KR: Interaktivna nastava; kooperativno učenje
Saopštenja:
- Pešikan, A., Janković, S. (1997). Analiza udžbenika i radne sveske za predmet poznavanje prirode i društve za IV razred osnovne škole, knjiga rezimea X kongres psihologa Jugoslavije, str. 37, Petrovac na moru.
- Pešikan, A. i Janković, S. (1997). Šta deci nudi časopis Tik-Tak?, knjiga rezimea X kongres psihologa Jugoslavije, str. 37, Petrovac na moru
- Ivić, I., Pešikan, A., Janković, S. (1998). Jedna varijanta metode ekspertskih procena: pokušaj primene i neka metodološka pitanja, saopštenje na IV naučnom skupu: Empirijska istraživanja u psihologiji, 11-12. februar
- Pešić-Matijević, J., Antić, S. (2001). Odnos prema nacionalnom u jugoslovenskim udžbenicima i udžbenicima Federacije BIH, saopštenje na VII naučnom skupu: Empirijska istraživanja u psihologiji, 14-15. februar
- Plut, D., Pešić, J., Pešikan, A. i Antić,S. (2001). Democracy in Textbooks: Content Analysis, CIES Conference, Washington D.C., mart, 14-17 (rad prikazan u rezimeima konferencije)
- Pešikan, A. i Antić, S. (2003): Model ugradnje ideja programa Aktivno učenje u udžbenike, naučni skup Obrazovanje učitelja u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, 7-8. maj, Učiteljski fakultet, Sombor
- Marinković, S., Pešikan, A., Ivić, I. i Antić, S. (2003): Problemi obrazovanja budućih učitelja u svetlosti programa Aktivno učenje, Obrazovanje i usavršavanje učitelja (naučni skup sa međunarodnim učešćem, 31.10.-1.11.03.), Učiteljski fakultet, Užice
- Pešikan, A. Antić, S. Vrbaški, J. (2004). Lateralni efekti programa Aktivno učenje (AUN): samoprocena instruktora, saopštenje na X naučnom skupu: Empirijska istraživanja u psihologiji, 5-6. februar
- Antic, S. (2007). Tehnike “podupiranja” učenja u scenarijima za časove aktivnog učenja/nastave u prirodnim naukama, saopstenje na XIII naučnom skupu: Empirijska istraživanja u psihologiji, Beograd, Filozofski fakultet, 10-11. februar
Projekti na kojima sam radila/radim:
- “Interakcija između deteta i odraslog: njeni oblici, razvoj i razvojni učinci”, Institut za psihologiju, drugi talas longitudinalnog ispitivanja, 1990. godine.
- “Metakogncija u školi”, Institut za psihologiju, 1991. Program za podsticanje metakognicije kod dece osnovnoškolskog uzrasta.
- “Igrom do spoznaje”, CAA i UNHCR, 1993-1995. Program za podsticanje saznajnog razvoja dece osnovnoškolskog uzrasta. Program je realizovan sa decom izbeglom sa ratom zahvaćenih teritorija bivše SFRJ.
- “Učionica dobre volje: školski program za konstruktivno rešavanje sukoba”, Grupa MOST, 1995. godine.
- “Aktivno učenje”, Institut za psihologiju, 1994-2001. Program za stručno usavršavanje nastavnika za primenu metoda aktivne nastave/učenja.
- “Demokratija u obrazovanju – obrazovanje za demokratiju”, Institut za psihologiju, 1999.
- “Kultura kritičkog mišljenja”, Institut za psihologiju, Grupa MOST, 2001. Program za podsticanje kritičkog mišljenja kod srednjoškolaca.