Udžbenici istorije
Kvalitet udžbenika i unapređivanje kompetencija nastavnika istorije za izbor, korišćenje, evaluaciju i stvaranje udžbenika.
Program je namenjen, prevashodno, nastavnicima istorije i srodnih disciplina (geografija) i to na osnovnoškolskom, ali i srednjoškolskom nivou.
Cilj programa je unapređivanje kompetencija nastavnika za korišćenje, izbor, evaluaciju i stvaranje udžbenika, a neke od tema koje se obrađuju su:
-
Udžbenik i njegova uloga u nastavnom procesu (šta je udžbenik, kome je namenjen)
-
Kvalitet udžbenika, parametri kvaliteta i standardi kvaliteta
-
Korišćenje standarda kvaliteta udžbenika pri kompetentnom biranju udžbenika (praktične vežbe)
Korišćenje udžbeničkog teksta u nastavnom procesu:
Ciljevi:
-
Definisanje osnovnih problema kvaliteta udžbenika, sa svim konsekvencama za državne organe koji bi trebalo da obezbede zakonodavne, organizacione, finansijske i institucionalne okvire za stvaranje mehanizama kontrole kvaliteta udžbenika
-
Definisanje nacionalnih opštih standarda kvaliteta udžbenika razrađeni i definisani osnovni problemi teorije udžbenika, ključni parametri kvaliteta udžbenika, tipologija udžbenika i posledično implikacije tih određenja na politiku izdavanja udžbenika analizirana veza kvaliteta udžbenika i opšte politike stvaranja, proizvodnje, upotrebe i evaluacije udžbenika razvijeni i definisani opšti standardi kvaliteta udžbenika razvijen program obuke nastavnika za korišćenje, izbor, evaluaciju i stvaranje udžbenika
Buduće aktivnosti u projektu kao celini (diskusija o načinima daljeg razvoja programa i diseminacije rezultata rada, pravljenje inicijalne grupe nastavnika za stvaranje udžbeničkih materijala)